search
top

Czym jest lokowanie produktu?

Lokowanie produktu jest niezwykle popularną formą reklamy. Na zachodzie, stosowana od lat, w Polsce dopiero niedawno doczekała się odrębnych regulacji prawnych. Dopiero od 11 sierpnia ubiegłego roku producent telewizyjny ma obowiązek poinformować widza o tym iż w programie zostały ulokowane produkty w celu ich reklamy.

Product placement przemawia do naszej podświadomości. Skupiając się na filmie lub serialu nie rejestrujemy w pełni przedmiotów w tle, takich jak masło, sok czy środek od bólu głowy. Jednak nasza podświadomość to dostrzega i przy okazji następnych zakupów łatwiej rozpoznajemy produkt a co za tym idzie jesteśmy skłonni go kupić. Jednak lokowanie produktu to nie tylko fizyczne zaprezentowanie go na ekranie. Czasami reklama ogranicza się do jedynie rozmowy na temat konkretnego przedmiotu lub marki.

Inną formą product placement jest nakłonienie aktorów, często wiążące się z wynagrodzeniem finansowym, do używania określonych produktów i marek.

Comments are closed.

top