search
top

Czym jest marketing szeptany?

Marketing szeptany, inaczej zwany buzz marketingiem, jest to ustnie przekazywana forma reklamy. Jest to jednocześnie jeden z najbardziej subtelnych sposobów na rozreklamowanie produktu. Marketing szeptany w dużej mierze polega jedynie na stymulowaniu rozmowy na pożądany temat w określonym kręgu odbiorców.

Wydawać by się mogło, że ta forma marketingu może być chaotyczna jednakże jest ona strategicznie przemyślanym, jednym z wielu elementów całej kampanii reklamowej. Najpopularniejszą formą marketingu szeptanego jest rozdawanie darmowych próbek produktów lub samych usług. Wtedy wystarczy zadbać o wysoki poziom zadowolenia odbiorcy i mamy pewność iż poleci on firmę lub produkt swoim znajomym.

Jest to bardzo interesujący rodzaj reklamy z tego względu iż nie atakuje on bezpośrednio odbiorcy i ciężko uznać ją za nachalną. Jest również bardzo skuteczny ponieważ często decydując się na zakup jakiegoś przedmiotu polegamy na opinii innych osób.

Niestety ostatnio marketing szeptany zyskuje złą sławę z powodu nieuczciwie działających agencji reklamowych.

Comments are closed.

top