search
top

Na czym polega sponsoring?

Sponsoring jest jedną z najprężniej rozwijających się gałęzi reklamy. Jest ona również niezwykle skuteczna i zdecydowanie warta zainwestowania nawet sporych pieniędzy.

Ze sponsoringiem spotykamy się wtedy gdy osoba rozpoznawana publicznie zaczyna używać danego produktu, usługi lub korzystać z określonej marki w zamian za wynagrodzenie pieniężne. Dzieje się tak zazwyczaj w wyniku podpisania kontraktów reklamowych na wyłączne korzystanie tylko z jednej wybranej marki.

Sponsoring jest niezwykle często stosowany w świecie sportu. Na wszelkiego rodzaju imprezach sportowych możemy dostrzec wszechobecne loga „darczyńców”, którzy przeznaczając pieniądze na organizację imprezy lub utrzymanie sportowca zyskują prawo do prezentowania własnego loga.

Sponsoring niejednokrotnie bywa mylony z filantropią mimo, że nie ma z nią nic wspólnego. Filantropia opiera się na dobrowolnym przekazaniu datków na rzecz danego obiektu nie oczekując niczego w zamian. Sponsoring natomiast w zamian za wsparcie finansowe oczekuje określonych działań marketingowych.

Comments are closed.

top